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Bible: 1 Corinthians 11:23-32 Title: The Lord’s Supper Main Verse: “Therefore whoever eats the bread or drinks the cup of the Lord in an unworthy manner shall be guilty of the body and the blood of the Lord.”(1 Corinthians 11:27) 1. The ceremonies in a church are worship baptism and the Lord’s Supper. Although these are events and an institution of a church we must carry these out with care because these are commands from the Lord. There are those who depart and fall into heresy when they are in error with the way of the sixty six books. Also there are those who fall into heresy because of their difference with the three ceremonies. Therefore we can only acknowledge them as brothers of the same faith when their doctrine creed worship baptism and the Lord’s Supper are same as ours. 2. A worship consists of Bible prayer hymn and sermon. Among these things the three ceremonies of a worship that are unchangeable are Bible prayer and hymn. A baptism is a sign that declares the death of the old self by being united with the death of the Lord. It’s also a sign that the new self is alive and is looking towards God by being united with the life of the Lord. In the Lord’s Supper one is to have a new understanding and conviction that the new self who received the redemption must offer oneself as a sacrifice. This sacrifice is to be offered according to the works of the redemption of the Lord with our mind and body that is to be connected with the blood and flesh of Jesus. 3. Therefore there are many who are sick and dead because those who take part in the Lord’s Supper fail to realize that the blood and flesh of Jesus means to accomplish the will of God. It also means that it will destroy the works of the devil sin and death. Also there are those who are sick and dead because they are not repenting of their mind and body being united with the devil sin and death and also failing to realize that the blood and flesh of Jesus is entirely devoted in saving lives. One will accomplish eternal life if he realizes that he is connected to the blood flesh and life of the Lord. Also one must realize the duty and responsibility of the laws of the redemption. Also if one keeps himself pure in eating and drinking in these ceremonies by preserving and continuing in this matter many will receive eternal life and through this exceedingly great power many lives will be saved and welcomed. Therefore we must kill the old self and as regenerated beings we must live according to the new self which is living by the Inspiration and truth. This way of life which is like the life of Jesus will appear foolish silly and like a failure to the world. However this is the way of the cross and it is truly a glorious life. This may seem like a failure to the world but it is actually an eternal success and life. ================================= (설명) 1. (중요성) 교회는 예배와 세례 성찬이라는 의식을 행한다. 이는 하나의 교회 행사요 제도이지만 주님 명령을 따라 하기 때문에 신중해야 한다. 66권의 도리가 잘못되어 탈선하고 이단이 되는 경우도 있지만 이 3가지 의식이 달라지게 되면 이단되는 경우가 있다. 그러므로 같은 신앙의 형제가 되려면 교리 신조도 같고 예배 세례 성찬 의식도 같아야 한다. 2. (비교) 예배는 성경 기도 찬송 설교로 이루어지나 그중에 성경 기도 찬송 이 3가지는 꼭 들어가야 한다. 세례는 주님 죽으심에 연합되어 옛사람이 죽고 주님 사심에 연합하여 새사람으로 사는 것을 표시한다. 성찬은 구속 받아 새사람 된 자가 주님 대속의 제물이 되어 주님을 따라 구속에 자기를 바치는 것이니 구속하신 주님 원하는 구원 위하여 자기 마음과 몸과 생명을 예수님의 피와 살 생명에 연결된 자임을 재인식 확신해야 그렇게 된다. 3. (주의) 그러므로 성찬에 참여할 때 알아야 하는 것은 예수님의 피와 살은 하나님의 뜻을 이루는 것과 마귀와 죄와 사망의 일을 멸하는 것과 멸하시고 살리시는 데 다 투자한 예수님의 피와 살인 것을 깨닫지 못한 것을 회개하고 자기의 심신이 마귀와 죄와 사망과 연합되어 있음을 회개하고 그 자리에서 옮기고 이제 성찬에 참여하지 아니함으로 말미암아 병든 자와 죽는 자가 많다는 것을 깨닫고 주님의 피와 살과 생명에 연결된 자기인 것과 연결된 생활을 할 구속의 법적 의무와 책임을 깨닫고 자기를 깨끗게 하여 연합 결성식으로 성찬을 먹고 마셔 이대로 보수하고 계속할 때 모두가 다 영생되고 많은 생명을 구원하는 지극히 큰 능력과 환영을 받는 영생을 이루게 되는 것을 알아야 한다. 그러므로 중생된 자가 되어 자기 옛사람을 죽이고 새사람으로 살아가는 자기가 되어 영감과 진리대로 사는 생애 곧 외모가 예수님의 생애 같이 되어 세상으로서는 미련하고 어리석은 실패자로 여겨지는 십자가의 생애를 살는 것이 실제로는 참 영생으로 사는 영광의 생애이며 잘 사는 것이다. 이것이 세상이 보는 실패 같으나 영영한 성공이요 생명인 것이다. -------------------------------------------------------------------------------------------------
비공개
설교 : 82-03-28(13공과) 본문:고린도전서 11장 23절∼32절 제목:성찬 요절:그러므로 누구든지 주의 떡이나 잔을 합당치 않게 먹고 마시는 자는 주의 몸과 피를범하는 죄가 있느니라 (고전 11:27) 1. 교회는 예배 세례 성찬의 의식이 있다. 이는 하나의 교회의 행사요 제도라고 할 수 있으나 주님의 명령을 따라 있는 일이기 때문에 신중히 하지 않으면 안 된다. 육십육 권의 도리의 잘못됨으로 탈선과 이단도 있고 이 세 가지 의식이 다를 때에 또 이단되는 것도 있다. 이런고로 교리와 신조가 같고 또 예배 세례 성찬의 의식이 같을 때에 우리는 같은 신앙 형제로 인정할 수 있다. 2. 예배는 성경 기도 찬송 설교들이다. 그중에도 성경 기도 찬송 이 세 가지는 변할 수 없는예배 의식이다. 세례는 주님의 죽으심에 연합되어 옛사람이 죽고 주님의 살으심에 연합하여새사람으로 하나님을 향하여 사는 것을 표시하는 것이 세례이다. 성찬은 구속을 받아 새사람 된 자가 주님의 대속의 제물되어 구속하신 곧 주님이 원하시는 구원 역사를 위하여 자기의 마음과 몸과 생명이 예수님의 피와 살 생명에 연결된 자임을 이 성찬 의식으로 재인식확신하고 주님을 계대해서 구속에 바치는 것이다. 3. 그런고로 성찬에 참여할 때에 예수님의 피와 살은 하나님의 뜻을 이루는 것과 마귀와 죄와 사망의 일을 멸하시기 위한 피와 살이며 멸하시고 살리시는 데에 다 투자한 예수님이 피와 살인 것을 깨닫지 못하고 자기의 심신이 마귀와 죄와 사망과 연합되어 있음을 회개하고옮겨 가지고 성찬에 참여하지 아니함으로 말미암아 병든 자와 죽는 자가 많고 깨닫고 주님의 피와 살과 생명에 연결된 자기인 것과 연결된 생활을 할 구속의 법적 의무와 책임을 깨닫고 자기를 깨끗게 하여 연합 결성식으로 먹고 마셔 이대로 보수하고 계속할 때에 모두가 다 영생되고 많은 생명을 구원하는 지극히 큰 능력과 환영을 받는 영생을 이루게 되는 것이다. 그런고로 중생된 자로 옛사람을 죽이고 새사람으로 살아가는 자기되어 영감과 진리대로사는 생애 곧 외모가 예수님의 생애 같은 세상으로서는 미련하고 어리석게 실패자로 여겨지는 십자가의 생애가 참 영생으로 사는 영광의 생애이며 잘 사는 것이다. 이것이 세상이 보는 실패 같으나 영영한 성공이요 생명인 것이다. ---------------------------------------------------------------------------------- Bible: 1 Corinthians 11:23-32 Title: The Lord’s Supper Main Verse: “Therefore whoever eats the bread or drinks the cup of the Lord in an unworthy manner shall be guilty of the body and the blood of the Lord.”(1 Corinthians 11:27) 1. The ceremonies in a church are worship baptism and the Lord’s Supper. Although these are events and an institution of a church we must carry these out with care because these are commands from the Lord. There are those who depart and fall into heresy when they are in error with the way of the sixty six books. Also there are those who fall into heresy because of their difference with the three ceremonies. Therefore we can only acknowledge them as brothers of the same faith when their doctrine creed worship baptism and the Lord’s Supper are same as ours. 2. A worship consists of Bible prayer hymn and sermon. Among these things the three ceremonies of a worship that are unchangeable are Bible prayer and hymn. A baptism is a sign that declares the death of the old self by being united with the death of the Lord. It’s also a sign that the new self is alive and is looking towards God by being united with the life of the Lord. In the Lord’s Supper one is to have a new understanding and conviction that the new self who received the redemption must offer oneself as a sacrifice. This sacrifice is to be offered according to the works of the redemption of the Lord with our mind and body that is to be connected with the blood and flesh of Jesus. 3. Therefore there are many who are sick and dead because those who take part in the Lord’s Supper fail to realize that the blood and flesh of Jesus means to accomplish the will of God. It also means that it will destroy the works of the devil sin and death. Also there are those who are sick and dead because they are not repenting of their mind and body being united with the devil sin and death and also failing to realize that the blood and flesh of Jesus is entirely devoted in saving lives. One will accomplish eternal life if he realizes that he is connected to the blood flesh and life of the Lord. Also one must realize the duty and responsibility of the laws of the redemption. Also if one keeps himself pure in eating and drinking in these ceremonies by preserving and continuing in this matter many will receive eternal life and through this exceedingly great power many lives will be saved and welcomed. Therefore we must kill the old self and as regenerated beings we must live according to the new self which is living by the Inspiration and truth. This way of life which is like the life of Jesus will appear foolish silly and like a failure to the world. However this is the way of the cross and it is truly a glorious life. This may seem like a failure to the world but it is actually an eternal success and life. ================================= (설명) 1. (중요성) 교회는 예배와 세례 성찬이라는 의식을 행한다. 이는 하나의 교회 행사요 제도이지만 주님 명령을 따라 하기 때문에 신중해야 한다. 66권의 도리가 잘못되어 탈선하고 이단이 되는 경우도 있지만 이 3가지 의식이 달라지게 되면 이단되는 경우가 있다. 그러므로 같은 신앙의 형제가 되려면 교리 신조도 같고 예배 세례 성찬 의식도 같아야 한다. 2. 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